Kristel

| 17 Foto’s

This post is also available in: Engels

Een jaar geleden experimenteerden Kristel en ik met meerdere belichtingen-fotografie. Door middel van stroboscopisch licht, een lange sluitertijd en beweging van Kristel kon ik een uniekere artistieke foto creëren, direct in de camera.
Maar ook vroegen we ons af of we het gevoel van meerdere belichtingen en beweging in de nabewerking konden realiseren, om op die manier de foto’s een iets organischer en vervaagde sfeer te geven.

Door het weglaten van meer of minder kleureninformatie in de foto’s gaat de aandacht naar het karakter, de expressie en de beweging. Door middel van het gebruik van grids voor mijn lichten en door middel van het shapen van het licht kon ik deze ook nog eens accentueren, zodat er nog meer aandacht direct naar de expressie toe kan gaan.

In de laatste shoot met Sarah was erg te spreken over het effect van een metalen deflector gebruiken in mijn lichten. De huid werd er ook veel meer metaalachtig van, met beter microcontrast, een grovere doortekening van de lichte delen en de schaduwen dus ik besloot dit met Kristel nog iets meer uit te werken.

Dit is het soort puurheid waarom ik het geweldig vind om met Aziatische modellen te werken. Het is moeilijk onder woorden te brengen, maar er is altijd iets om vast te willen leggen. Iets puurs, mysterieus en aantrekkelijks. En het gevoel wat het geeft als ik de kans krijg om dat vast te leggen met het juiste licht op het juiste moment is onbeschrijflijk.

Hier is een bonusvideo, waarin ik je laat zien hoe een simpele retouching workflow werkt, in het geval van de uitgelichte foto bij dit artikel. Ik heb de video snel ingesproken en flink versneld.